Obvestila
Turistični informacijski sistemi
 
za upravljanje nastanitev in rezervacij in spletno prodajo nastanitev
sobodajalcev, turističnih kmetij, penzionov, gostišč, družinskih hotelov


Področja uporabe turističnih informacijskih sistemov

Na trgu je več vrst turističnih informacijskih sistemov, ki se med seboj ločijo glede na namen uporabe.

A.  Rezervacijski sistemi namenjeni spletni prodaji (AirBnB, Booking.com, Vrbo, Trivago, TripAdvisor), med njimi ločimo:

  • rezervacijske sisteme (AirBnB, Booking.com, Vrbo, Experience Slovenia …), kjer stranka za določeno število oseb poišče primerno prosto nastanitev v določenem terminu, izve ceno, se seznani s pogoji rezervacije in na tej podlagi takoj, brez komunikacije s ponudnikom nastanitev, naredi rezervacijo. Takšni rezervacijski sistemi za izvedbo rezervacije od stranke zahtevajo garancijo, ki je lahko zavarovana s kreditno kartico ali stranka ob rezervaciji opravi že delno ali celotno plačilo rezerviranih storitev;
  • meta iskalniki prostih nastanitev (Trivago, TripAdvisor, Expedia ...), ki za določen termin, število oseb in nastanitev pridobijo podatek o ceni iz več rezervacijskih sistemov s katerimi so povezani, stranka pa se nato odloči, preko katerega rezervacijskega sistema bo naredila rezervacijo.

B.    PMS - Informacijki sistemi namenjene upravljanju nastanitev in rezervacij – t.i. recepcijski programi in v zadnjem spletne recepcije v oblaku

Njihove pomembnejše funkcionalnosti so:
  • vodenje knjige gostov in pošiljanje podatkov gostov na policijo, obračunavanje turistične takse in pripravo podatkov o turistični taksi za občine ter izdelavo poročila o prihodih ter prenočitvah gostov za statistični urad RS v skladu s slovensko zakonodajo;
  • izdelava in davčno potrjevanje računov v skladu s slovensko zakonodajo;
  • vodenje zasedenosti nastanitev;
  • pregled podatkov o poslovanju - številu nočitev, prihodkih nastanitev, zasedenosti ipd..


C.   Channel managerji; informacijski sistemi namenjeni povezljivosti med sistemi oziroma on-line posodabljanju podatkov med več rezervacijskimi sistemi t.i.  (slovenska: eTrips in Bentral)

V teh je vodenje plana zasedenosti in določanje cen obvezno, zato sta ti dve funkcionalnosti del vseh tovrstnih programov, medtem ko se ločijo predvsem v:
  • možnostih dvosmernega ali enosmernega usklajevanja podatkov;
  • obsegu izmenjave podatkov - izmenjava podatkov o prostih termini ali tudi podatkov o cenah;
  • opravljanju operacij rezervacijksih sistemov (urejanje plana zasedenosti, prejemanje obvestil ipd. prevzame channel manager);
  • izmenjavi fotografij, opisov, značilnosti ponudbe, ki se zaradi neenotnih standardov redko sinhronizirajo, oziroma se sinhronizirajo znotraj lastniško ali drugače tesneje povezanih informacijskih sistemov;
  • pregledu podatkov o poslovanju, nočitvah, prihodkih, zasedenosti po različnih kriterijih.

Ker opažamo, da ponudniki nastanitev slabo poznajo lastnosti in namene turističnih informacijskih sistemov, smo pripravili pregled delovanja najbolj aktualnih turističnih informacijskih sistemov slovenskih proizvajalcev za namen vodenja poslovanja (recepcije).

Tujih turističnih programov - informacijskih sistemov zaradi neprilagojenosti slovenski zakonodaji nismo obravnavali, ker ti nimajo funkcionalnosti za vodenje knjige gostov, obračun turistične takse za občine, izdelavo statističnih poročil za Statistični urad RS, ne izstavljajo in davčno potrjujejo računov.

Nadaljuj
Več...
Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.